La scoala, daca un elev este prins copiind, profesorul ii da nota 1 (unu). Cind un student copiaza, in facultate, la un examen, probabilitatea de a pica examenul respectiv este de 99%. Ce se intimpla insa cind un profesor, care mai este si autor de manual, copiaza din diverse carti? Care este modelul pedagogic care i se propune unui tinar la virsta la care ar trebui sa invete nu doar din carti, ci si din relatia cu formatorul sau?
Descoperim, in fiecare saptamina, alte si alte carti din care Florina Rogalski a copiat fara nici o retinere pagini intregi. De ce? Chiar a crezut ca nimeni nu isi va da seama niciodata de inselatorie? Sau a mizat pe „firma“ academica a coordonatorului manualului si a considerat ca nimeni nu va indrazni sa spuna nimic, de teama ca l-ar putea supara pe Eugen Simion?
Ceea mi se pare inacceptabil, la aproape o luna de cind am semnalat plagiatul masiv din cartea Mariei Cvasnii Catanescu, este lipsa de reactie a celor direct implicati in aceasta inselatorie. Dl Eugen Simion tace academic si asurzitor, asteptind, probabil, ca apele tulburate sa se linisteasca si totul sa reintre in normal. Tace si Ministerul Educatiei si Cercetarii, preferind sa tolereze un manual de care elevii ar trebui feriti sau care ar putea fi, cel mult, prezentat in scoli ca exemplu de impostura. Tacere deplina si la Editura Corint, o editura a carei onorabilitate nu poate fi pusa la indoiala si care nu merita, cred, sa apara intr-o astfel de situatie din cauza unei „autoare“ ca Florina Rogalski. Atitudinea aceasta – de strut care-si ascunde capul in nisip pina trece furtuna – este cu atit mai vinovata cu cit in discutie este un manual care ar trebui, nu-i asa, sa si formeze, nu doar sa in-formeze si, citusi de putin, sa de-formeze.
Are de gind Ministerul Educatiei si Cercetarii sa reactioneze, retragind manualul de pe piata, sau va pretinde ca totul n