Pofta de evadare în natură este de neoprit! Reţeta 4x4 aduce încă profit, indiferent de celebritatea unei mărci. Nici măcar marea criză care sufocă industria auto nu pare să stăvilească preferinţele cumpărătorilor pentru maşini din ce în ce mai descurcăreţe. La Salonul Auto de la New York, organizat anul acesta în perioada 10-19 aprilie, marii producători de autoturisme 4x4 s-au întrecut în prezentarea noilor lor modele.În patria „tancurilor rutiere“, salonul auto din „Big Apple“ („Marele Măr“ cum mai este poreclit New York-ul) a fost anul acesta terenul perfect pentru a etala SUV-uri din ce în ce mai puternice, mai bine dotate, dar şi din ce în ce mai prietenoase cu mediul înconjurător.
Nuvis de la Hyundai
Dintre concepte, a atras atenţia Hyundai Nuvis, produs al centrului de design din California, un SUV („Sport Utility Vehicle“) cu patru locuri. De altfel, Hyundai şi-a propus ca până în 2015 să devină brandul numărul unu în SUA în ceea ce priveşte vehiculele economice. Cu un design despre care creatorii maşinii susţin că se inspiră din mişcarea valurilor mării atunci când se izbesc de stânci, caroseria încearcă să sublinieze dinamismul chiar şi atunci când maşina stă pe loc.
În materie de mecanică, Nuvis foloseşte un tren de rulare „Hybrid Blue Drive“, compus dintr-un motor Theta II, de 2,4 litri, precum şi dintr-un motor electric care dezvoltă 41 de cai putere şi un cuplu maxim de 205 Nm. Propulsoarele sunt conectate la o transmisie automată, cu şase rapoarte. În materie de tehnologii economice, maşina foloseşte şi un sistem start-stop (care opreşte automat motorul în momentele când maşina stă la un stop şi îl reporneşte în momentul când şoferul apasă pedala de acceleraţie), dar şi un sistem de recuperare a energiei folosite la frânare.
Subaru Outback
Outback a adus la New York al patrulea