Din cauza problemelor fara precedent care domina anul acesta industria aeronautica, probleme cauzate in principal de cresterea pretului combustibilului, companiile cu bugete reduse incep sa renunte la destinatiile mai putin profitabile, cu un grad scazut de ocupare.
Criza prin care trece in prezent industria aeronautica face ca dezvoltarea economica a oraselor mici, care si-au construit economia in jurul acestei industrii, sa devina nesigura.
Una dintre strategiile pe care operatorii low cost le-au dezvoltat de-a lungul istoriei destul de scurte a acestei industrii este promovarea destinatiilor mici, in schimbul unor taxe pe care le primesc din partea orasului respectiv care este promovat si pe site-ul companiei aeriene respective, potrivit International Herald Tribune.
Un astfel de exemplu este Granada, un mic orasel din provincia spaniola Andaluzia, situat la 30 de minute de mers cu masina de Marea Mediterana.
Cu nicio baza industriala, orasul de circa 250.000 de locuitori este in mare parte dependent de domeniul turistic, ceea ce il face dependent totodata si de industria aeriana, avand in vedere faptul ca este ocolit de autostrada de mare viteza care trece prin orasele invecinate: Sevilla, Cordoba si Malaga.
In 2007, companiile low-cost au transportat catre Granada 670.000 de turisti, insa criza prin care trece anul acesta industria aeronautica face ca viitorul sa nu fie la fel de promitator: pretul combustibilului s-a dublat in doar un an de zile, si o scadere economica care ii face pe pasageri sa se gandeasca de doua ori inainte de a se urca intr-un avion determina toate companiile aeriene sa reduca numarul zborurilor si capacitatea de transport.
Companiile low cost, care au o mare flexibilitate in eliminarea rutelor si concedierea angajatilor, merg chiar mai departe, uneori eliminand toate cursele catre o anume destin