Noua gamă \"up!\", mai compactă decât Polo, va fi cea mai ieftină ofertă a producătorului german în România.
1 /.
Marea noutate Volkswagen pentru Salonul de la Frankfurt de luna viitoare va fi modelul de oraş up!. Viitorul cel mai mic autoturism din gama producătorului german va avea doar puţin peste trei metri şi jumătate lungime şi un preţ minim situat de partea corectă a pragului de 10.000 de euro (TVA inclusă).
Potrivit informaţiilor neconfirmate oficial de Volkswagen, cel mai ieftin up! va costa cu aproximativ o mie de euro mai puţin decât versiunea de bază a gamei Polo (10.766 de euro, preţ minim de listă, în România).Vânzările gamei up! - varianta de caroserie cu trei uşi - vor debuta în decembrie. Dealerii din România vor primi noul model cel mai târziu la începutul anului viitor.
Mai mic decât Mini, dar pe platformă de Passat
Urmaşul nedeclarat al modelului Fox/Lupo nu este nici hatchback, dar nici monovolum. Majoritatea maşinilor din acest segment propun o arhitectură similară, impusă de "criza de spaţiu". Autoturismul rămâne însă fidel limbajului de design mai degrabă sobru cu care Volkswagen ne-a obişnuit.
Up! se va alătura clasei A (mini), pe care evoluează, în prezent, modele precum Toyota Aygo, Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo sau Ford Ka. Cel mai compact Volkswagen (3,54 metri lungime, 1,64 - lăţime şi 1,49 - înălţime) este, practic, cât un Fiat 500 (3,55 metri lungime), dar mai scurt decât un Mini (3,72 metri lungime).
Micul VW poate primi la bord patru pasageri. Portbagajul are o capacitate cuprinsă între 250 şi 950 de litri (cu spătarul banchetei coborât).
Up! a fost dezvoltat pe o nouă platformă modulară concepută de Volkswagen pentru a putea fi utilizată, în viitor, de modelele Polo, Golf şi chiar Passat. Soluţia propusă de prototipul prezentat în ur