Citroën doreşte neapărat să schimbe percepţia publicului asupra cutiei de viteze "robotizate". Şi pentru a arăta acest lucru, motorizarea de top vine la pachet numai cu această transmisie.
Citroën vrea să se reinventeze, adică să arate că poate să fie mai mult decât marca "excentrică" a grupului PSA. Aşa au apărut noul C5 care poate fi uşor transformat într-o limuzină, noul C3 lansat anul trecut în clasa mică, iar acum noul C4.
Spre deosebire de prima generaţie, care a reprezentat o adevărată revoluţie în segmentul compact în ceea ce priveşte designul, noul C4 este acum mult mai sobru şi mai conservator faţă de modelele cu care ne-a obişnuit Citroën până acum. Maşina este cu 5,4 cm mai lungă, cu 1,6 cm mai lată şi cu 3,1 cm mai înaltă decât precedenta, pentru a face interiorul şi mai spaţios. La fel ca exteriorul, şi habitaclul adoptă acelaşi stil sobru cu materiale plăcute la atingere şi cu o bună izolare fonică.
Principala schimbare de la interior are legătură cu volanul - până acum Citroën ne-a obişnuit cu butucul fix pe care erau concentrate cât mai multe butoane. Acum numărul butoanelor a mai scăzut, iar butucul este din nou integrat în volan. Ergonomia nu are de suferit, dar era de apreciat dacă butoanele ar fi avut indicaţii mai lizibile. Pe consola centrală regăsim acelaşi grad ridicat al ergonomiei cu butoane suficient de mari.
Ceea ce contează cel mai mult însă în cazul modelului testat sunt gadgeturile. C4 a fost de departe cea mai accesorizată maşină testată în România. Are sistem de navigaţie cu harta Europei de Est, cameră pentru marşarier, cutie frigorifică la baza consolei unde pot încăpea lejer mai multe doze sau sticle de 0,5 litri şi chiar o priză normală de 120V în cotieră, unde, spre exemplu, se poate conecta un laptop sau un încărcător pentru telefonul mobil. Iar cea mai spectaculoasă echipare o reprezintă plafon