Autostrazile Ungariei sunt pregatite pentru a uni infrastructura rutiera cu cea romaneasca, dar intarzierile din proiectele de infrastructura din Romania pun in pericol acest proiect, a declarat ieri FŸzes Oszkar, ambasadorul Ungariei la Bucuresti.
Ambasadorul Ungariei a declarat ca reteaua de autostrazi din Ungaria se apropie rapid de Romania. "Fata de granita de la Bors autostrada dezvoltata de noi este la o distanta de 30 de kilometri, iar fata de punctul de granita de la Nadlac, autostrada care va lega Sziget de Romania este la o distanta de 15 km", a spus Fuzes Oszkar, citat de Mediafax.
El a mai afirmat ca lucrarile la autostrada Transilvania se desfasoara lent si ca aceasta ar trebui sa se finalizeze cat mai rapid pentru a se putea conecta cu autostrada din Ungaria in momentul in care Romania va adera la spatiul Schengen. Tinta propusa de autoritati pentru aderarea la spatiul Schengen este 2011.
"Nu sunt foarte multumit. Acest subiect va constitui una dintre cele mai importarte teme ale viitoarei sedinte comune a guvernelor roman si ungar. Ungaria mai are o restanta de 30 de kilometri pana la granita cu Romania, iar in Romania diferenta este ceva mai mare", a spus Fuzes Oszkar, care s-a intalnit ieri cu autoritatile locale din Cluj.
Reprezentantii Bechtel, compania constructoare a autostrazii Transilvania, impartasesc ingrijorarea ambasadorului ungar.
"Daca autoritatile ne-ar pune la dispozitie terenurile si ne-ar oferi finantarea prevazuta lunar am putea lucra la dublul capacitatii din prezent", a declarat ieri Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel. El a mentionat ca platile din partea autoritatilor sunt in urma, fiind restante lunile din intervalul aprilie - iulie, si ca activitatile se deruleaza greu din cauza exproprierilor.
Conform acordului cu constructorul, sectiunea 3C (Suplacu de Barcau -