Puterea de cumpărare a clasei de mijloc se va tripla până în 2030, ajungând la 56.000 de dolari. Avansul se va datora în special dinamicii pieţei asiatice şi statelor emergente, potrivit unui raport realizat de compania de servicii financiare Ernst & Young, una dintre principalele patru firme de contabilitate din lume.
Clasa de mijloc va ajunge la cinci miliarde până în 2030, iar cererea noii clase de mijloc va creşte la nivel global de la 21 de trilioane de USD, la 56 de trilioane de USD până în 2030, se arată în studiul Ernst & Young - Innovating for the next three billion: The rise of the global middle class, bazat pe o cercetare incluzând interviuri cu 547 de executivi la nivel global, precum şi cu câţiva dintre cei mai influenţi antreprenori ai momentului din lume.
În acelaşi interval, 40% din cheltuielile clasei de mijloc se vor efectua în Asia, comparativ cu 10% la cât se situează ponderea în prezent.
Până în 2030, clasa de mijloc va creşte de la 1,8 miliarde de persoane, la 4,9 miliarde. Cea mai mare parte dintre aceşti trei miliarde de noi consumatori - care cheltuiesc între 10 şi 100 de dolari pe zi - vor trăi în Asia şi în pieţele emergente.
Companiile vor fi nevoite să-şi adapteze strategiile de dezvoltare pentru a putea răspunde noilor cerinţe ale clasei de mijloc în creştere rapidă la nivel global şi, mai ales, în pieţele emergente. Schimbările vor trebui să includă crearea unor produse şi servicii cu totul noi, dacă aceste companii vor dori să realizeze inovări reale şi să obţină creştere.
Studiul evidenţiază faptul că majoritatea companiilor din economiile dezvoltate îşi concentrează în prezent eforturile şi acţiunile către segmentul premium al pieţei. Chiar şi în cazul companiilor din pieţele emergente, această proporţie se ridică la 40%. Studiul argumentează că această orientare spre bunurile de lux va trebui să se