Ea va uni şoseaua Pipera cu oraşul Otopeni, va avea trei benzi pe sens şi va traversa şoseaua de centură pe un pasaj suprateran
Bucureştiul va avea o nouă şosea, alternativă la DN1, care va avea ca scop descongestionarea traficului în nordul şi estul oraşului. Consilierii municipali au aprobat în şedinţa de ieri proiectul Primăriei Capitalei prin care se stabilesc documentaţia şi indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unui tronson de drum pe trei benzi pe sens.
Acesta va lega Şoseaua Pipera, în dreptul intersecţiei cu strada Alexandru Şerbănescu, va urma strada Avionului, pe un drum paralel cu DN1 şi va traversa Şoseaua de centură pe un pasaj suprateran, artera continuând în oraşul Otopeni.
Suma totală a proiectului a fost estimată la 139,7 milioane euro, dar aceasta se va putea modifica în timp, mai ales că proiectul votat are numai două benzi pe sens, dar autorităţile vor să realizeze un tronson cu o capacitate mai mare de preluare a traficului. Construcţia ar putea începe cel mai devreme în luna iulie, iar durata realizării întregului proiect este estimată la 30 de luni. Lungimea totală a traseului va fi în jurul a 10 km.
Specialiştii în trafic ne-au declarat că o altă şosea, tot paralelă, va fi realizată şi pe partea stângă a Drumului Naţional 1, care va traversa şoseaua de centură şi se va lega de oraşul Otopeni cam în dreptul Şoselei Odăi.
Această arteră va asigura traficul de pe stânga DN1, care împarte, practic, oraşul Otopeni în două localităţi, prin separatoarele de sens impuse de traficul extrem de intens din zonă. Lucrările la cele două alternative ar putea fi însă întârziate de procesul greoi de expropiere a terenurilor pentru a putea începe procedura de licitaţie pentru desemnarea constructorilor. (T.L.V.)
Ea va uni şoseaua Pipera cu oraşul Otopeni, va avea trei benzi pe sens şi va traversa şoseaua de centură