Google, compania care detine cel mai popular motor de cautare, a facut o radiografie a industriei ziarelor. Sfatul gigantului online: industria media trebuie sa experimenteze cat mai multe modele de business, scrie The Atlantic.
Google a fost acuzata de-a lungul timpului ca musca din veniturile publisherilor de ziare. De exemplu, Rupert Murdoch, care detine Fox News, The Wall Street Journal si London Times a acuzat Google ca “fura” continutul companiei.
Desi Murdoch a amenintat in repetate randuri ca va scoate continutul publicatiilor sale din indexul de cautari al Google, compania de internet a replicat: motoarele de cautare si agregatoarele de stiri sunt responsabile pentru traficul inregistrat de site-urile companiilor de stiri.
Problema este legata de faptul ca produsele prezente pe internet fac acest mediu foarte valoros, iar modelul de business traditional din industria media devine invechit. De asemenea, dezvoltarea radiolui, a televiziunii prin cablu si a telefoanelor a marginalizat ziarele fara a mai fii o sursa importanta de stiri.
Google este un sistem rapid de introducere a altor presiunii online asupra companiilor de stiri, cum ar fi reclamele clasificate ca Craiglist si eBay.
Partea fizica (printul) a ziarelor este cu adevarat amenintata de Internet, insa ziarele pot supravietui ca business prin transmitere unor copii electronice la cerere in orice moment si in orice colt al lumii.
De asemenea, consumatorii sunt interesati de stiri si intotdeauna vor fi interesati, ceea ce inseamna ca jurnalismul va avea intotdeauna potential de business.
“Ziarele nu au obtinut niciodata venituri din stiri. Reportaje importante cum ar fi cele de pe frontul din Afganistan nu au fost platite sub forma pe care o cer ziarele acum. Pentru ce au fost ziarele platite sunt sectiunile auto, real-estate si tehnologie unde companiil