Primii patru jucatori de pe piata bauturilor racoritoare necarbonatate - Coca-Cola, Pepsi, Tymbark si Parmalat - se bat pe nisa sucurilor pentru copii, o piata evaluata la circa 15 mil. euro, adica mai putin de 5% din vanzarile totale pe acest segment.
"Aveam in plan inca de acum cativa ani sa intram pe piata sucurilor pentru copii, unde am observat ca exista un jucator dominant, restul produselor reprezentand extensii ale branurilor de sucuri pentru adulti. Am lansat Prigat ItsyBitsy intr-un context incert, de aceea am creat mai multe scenarii de vanzari pana la sfarsitul anului. Investitiile sunt semnificative, de peste un milion de euro, investitii care cuprind si costul campaniei de comunicare", spune Oana Stincel, marketing manager al PepsiAmericas.
Brandul Prigat ItsyBitsy este cel mai nou jucator pe piata sucurilor pentru copii evaluata de agentia de cercetare a pietei Nielsen, citata de PepsiAmericas, la 64 mil. lei (15 mil. euro) in 2008.
Tedi a deschis piata
Primul producator de sucuri care a intrat pe aceasta piata a fost Tymbark Maspex, care in septembrie 2001 a lansat brandul Tedi, care in prezent are o cota de piata de 16,4% pe segmentul de nectar, conform datelor companiei, care citeaza un studiu al agentiei Nielsen.
Patru ani mai tarziu, Parmalat lansa patru produse pentru copii, sub brandul Santal Kids, iar anul trecut a fost randul Coca-Cola Hellenic sa atace piata cu Cappy Junior. Atat Parmalat, cat si Coca-Cola au ales varianta de a lansa extensii ale marcilor pentru adulti.
Oana Stincel a precizat ca sucurile ItsyBitsy vor fi distribuite si in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), un segment mai putin atacat de jucatorii din piata. "Sucul Prigat este consumat in special in familie, ca suc pentru acasa si cred ca aceasta va fi tendinta de consum si pentru Prigat ItsyBitsy. Nu vom exclude insa nici zona