Feericul salon Geneva Motorshow 2013 găzduieşte zilele acestea lansarea unui nou model de Rolls, Wraith fiind versiunea în două portiere a limuzinei mai mici Ghost. Rolls Royce Wraith este întruchiparea automobilului de lux, radiatorul având forma unui templu grec, cei doi “R” din monogramă, forma caroseriei, toate acestea anticipând un succes comercial.
Dezvoltat pe platforma F01, comună cu BMW Seria 7 şi împărţind 15% din componente cu modelul bavarez, caroseria Rolls-Royce Wraith a fost amputată cu 40 de centimetri comparativ cu modelul Ghost din care derivă (5,399 metri). Lăţimea lui Wraith este de 1,948 metri, în vreme ce înălţimea la plafon a scăzut cu zece centimetri buni comparativ cu cei 1,55 metri ai limuzinei.
Britanicii au croit spatele lui Wraith după formele unui fastback (un exemplu fiind prima generaţie Ford Mustang), adică luneta îngustă cade sub un unghi mic, aproape paralel cu solul, stâlpii posteriori îmbrăcaţi în tablă sunt groşi iar capacul portbagajului este musculos.
Sub capota de mastodont sălăşluieşte o unitate V12 twin-turbo supraalimentată prin două turbine grefate pe fiecare rând de cilindri. Dintr-o cilindree de 6.600 cmc, Rolls-Royce Wraith stoarce 633 CP, adică o putere litrică de aproape 100 CP pe fiecare 1.000 cmc. Cuplul motor de 800 Nm, cu o bază a curbei de putere situată la turaţii aproape de relanti (1.500 rpm), ar face faţă fără probleme tractării unui Boeing Dreamliner. Transmisia este automată în 8 rapoarte şi este marcată de renumitul furnizor ZF, fabricant care de altfel livrează asemenea componente pentru o majoritate de 80% din elita auto premium şi de lux mondială.
Performanţele prestigiosului coupe nu puteau fi decât excelente: 0-100 km/h în 4,5 secunde.
Ca un coupe ce se respectă, Wraith nu suferă ramele la geamurile celor două portiere iar montantul central lipseşte, însă această soluţie