Uite taxa, nu e taxa, e impozit! Cum se joaca Guvernul cu banii soferilor. Lazslo Borbely, ministrul Mediului, a anuntat marti, cu nonsalanta, ca din 2012 sau din 2013, statul va renunta la proaspata taxa de inmatriculare si va introduce un impozit auto in functie de gradul de poluare si vechimea masinii, botezat "carte verde". Analistii au explicat, pentru DailyBusiness.ro, cum ar putea functiona acesta si ce efecte ar avea in economie. "Am intentia de a introduce, daca e posibil de la jumatatea anului vitor, daca nu, atunci de la 1 ianuarie 2013, o carte verde, care inseamna, ca si in alte state, ca trebuie sa te duci in fiecare an la cei care verifica noxele si fac masurarea, iar daca nu mai corespunzi normelor, nu poti sa mai circuli pe drumurile publice, trebuie sa repari masina si platesti o taxa in functie de noxe. Atunci plateste toata lumea", a declarat, marti, ministrul Laszlo Borbely. Integral in Daily Business.
Decolarea Tarom la bursa ar putea fi impiedicata de ceata financiara. Pana la urma, avem nevoie de o companie aeriana de stat? De raspunsul la aceasta intrebare depinde, de fapt, soarta Tarom. Compania aeriana a fost scoasa din nou la privatizare, Ministerul Transporturilor urmand sa vanda un pachet de 20% din actiuni prin listare la Bursa de Valori Bucuresti (BVB). Avand in vedere ca Tarom a mai avut o tentativa de privatizare in urma cu zece ani, esuata din lipsa de cumparatori, si a continuat sa functioneze, putem spune ca raspunsul este da, avem nevoie de o companie aeriana de stat. Poate din motive de securitate aeriana (statul nu ar trebui sa depinda de o companie straina atunci cand are nevoie de un avion). In acest caz insa, compania nu ar mai trebui privatizata, scrie Capital.
Concurenta pe piata imobiliara: 95 de euro pe luna intr-un apartament rezidential. Executivul ar putea decide, in perioada urmatoare, introducerea