Viitorul ţigărilor este pus la încercare de un număr tot mai mare de legi care interzic fumatul în locurile publice, de avertismente din ce în ce mai şocante pe pachetele de ţigări şi, de asemenea, de multe interdicţii de promovare a tutunului prin reclame. Industria tutunului este în căutare de soluţii inovative pentru a răspunde la aceste provocări şi pentru a stimula brandurile să continue producţia de ţigări.
Inovaţia şi dezvoltarea de noi produse au constituit dintotdeauna modalităţile prin care companiile au stimulat extinderea brandurilor de ţigări, au fidelizat clienţii existenţi şi au atras alţii noi. Cu toate acestea, restricţiile de comercializare din industria tutunului au impus o relaţie mai directă între inovaţie şi vânzări. În condiţiile în care reclamele la ţigări au fost interzise sau restricţionate, inovaţia a rămas singura alternativă prin care companiile îşi pot îmbunătăţi vânzările.
Capsule cu arome
Inovarea în domeniu se axează în prezent pe tehnologia capsulei cu arome din ţigări şi pe îmbunătăţirea ambalajului pentru a oferi mai multă prospeţime. Ţigările cu capsule de diferite arome permit fumătorilor să schimbe gustul ţigării prin spargerea unei capsule mici cu aromă (de obicei de mentă) plasată în filtru. Majoritatea brandurilor mari au introdus deja cu succes capsulele cu arome, iar inovaţia a fost extinsă şi la ţigările electronice, care pot avea diferite gusturi, de la lămâie şi până la portocală.
Un alt producător de ţigări a lansat inovaţia Reloc, adică un pachet de ţigări care poate fi resigilat după fiecare utilizare, după modelul pachetelor de serveţele umede.
Tigări cu stil şi fără fum
Pe lângă gust şi ambalaj, stilul are un rol important în realizarea unei ţigări de calitate. În ultimii cinci ani, ţigările slim şi superslim (foarte subţiri) au devenit un trend mondial, în special în rândul