Ministerul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, vrea ca de la anul să transparentizeze relaţiile pe care unele companii farmaceutice le au cu unii medici. Această intenţie a şefului de la Sănătate apare în condiţiile în care unii medici participă la tot felul de conferinţe sponsorizate parţial sau integral de firmele producătoare de medicamente.
„Inclusiv la nivelul Uniunii Europene se discută despre faptul că unele companii farmaceutice au o atitudine destul de agresivă atunci când vine vorba să invinte unii medici la conferinţe de presă. În acest sens, se încearcă să se găsească o formă prin care să se micşoreze, să spunem, această presiune, care, sigur, la un moment dat, ar putea să influenţeze consumul unor medicamente”, a declarat ministrul.
Acesta a precizat că, până Comisia Europeană va lua o decizie în aces sens, instituţia pe care o conduce lucrează deja la o soluţie pentru a diminua acest fenomen. „Până Uniunea Europeană găseşte o soluţie, noi putem să facem o normă prin care atât companiile de medicamente, cât şi medicii, să facă publice toate aceste acţiuni la care participă, atât unii, cât şi alţi, şi prin transparenţă, probabil, că apetitul unora de a se într-o altă zonă, decât cea corectă se va diminua corespunzător. Dacă reuşim să terminăm toată legislaţia pe domeniul acesta, atunci, cel mai probabil, de anul viitor ar trebui să intre în vigoare. De asemenea, ne gândim ca reprezentanţii de vânzări de medicamente ale unor companii farmaceutice să fie, de asemenea, făcuţi publici. Să ştim că Ionescu şi Popescu se duc în spitalul cutare şi vor să vândă medicamentele A, B şi C. Aceste lucruri să fie făcute publice şi atunci vom şti dacă s-a influenţat sau nu consumul de anumite medicamente. Transparenţa este cea care până la urmă ne va da rezultatele cele mai bune”, a declarat şeful de la Sănătate.
Întrebat unde vor fi afişate aceste date,