Odată cu elucidarea misterului noului VW Golf Sportsvan, platforma Modular Transverse Matrix (MQB) va constitui baza şi pentru un MPV omolog de la surata de concern Audi.
Cum BMW e pe ultima sută de metri în lansarea monovolumului compact de serie Active Tourer iar vânzările noii Clase B de la Mercedes Benz le-au depăşit anul trecut pe cele ale Golf-ului Plus, fabricantul din Ingolstadt nu putea sta cu capul în nisip ignorând expansiunea pe nişte nişe aducătoare de profit. A3 Vario va fi primul „Extended Space Vehicle” de la Audi ce urmează să utilizeze ADN-ului hatch-ului premium, iar ca preţ va costa o idee peste A3-ul Sportback în cinci uşi.
Audi A3 Vario nu se va îndepărta prea mult de ceea ce oferă recent lansatul la IAA Frankfurt, VW Golf Sportsvan : 4.338 mm lungime, adică + 8,6 cm raportat la compacta A3, o înălţime la plafon de 1.578 mm ( +12,6 cm) iar ampatamentul de 2.685 mm va fi elongat cu 5 cm raportat la distanţa între axe a lui A3 Sportback.
Viitorul A3 Vario va excela în ceea ce priveşte spaţiul interior, spaţiile de depozitare şi volumul de încărcare pentru bagaje. Modularitatea va fi exemplară iar podeaua portbagajului va fi dublă. Spaţiul cargo la Audi A3 Vario va spori de la 380 de litri la 500 de litri cu bancheta spate neafectată, până la un maxim de peste 1.520 litri cu scaunele ridicate. Încărcarea bagajelor va necesită la viitorul MPV o ridicare a bagajelor la o înălţime mai mică ca la A3 Sportback. Bancheta spate va culisa înainte şi înapoi cu 18 cm pentru a optimiza spaţiul necesar fie pentru pasagerii din spate, fie pentru bagaje.
Ajustările vor cuprinde şi consolele, comparativ cu compacta clasică Audi A3, la Vario cea faţă va fi diminuată, în vreme ce consola spate va cumoaşte o augmentare.
Graţie unei regândiri a habitaclului cu o poziţie la bord ceva mai înălţată şi o organizare cu accent pe verticală, în A3 V