Jurnaliştii americani laudă cel mai recent film al lui Andrei Ujică, "Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu", şi apreciază tratamentul pe care regizorul l-a aplicat "imaginilor oficiale" ale dictatorului, anunţă ziare.com.
Lungmetrajul lui Andrei Ujică este singurul film românesc care i-a captat atenţia jurnalistei Manohla Dargis, de la New York Times, care a scris un articol despre cele mai bune filme prezentate în cadrul Festivalului de Film de la New York.
"Andrei Ujică îşi începe documentarul alcătuit din materiale de arhiva cu imagini a căror culoare pare murdară, imagini ale fostului dictator român filmate la puţin timp după arestarea lui din 1989", scrie Dargis.
De asemenea, jurnalista apreciază modul în care regizorul a alternat planurile temporale. Ujică trece la imagini alb-negru dezolante, tăcute, captivante, filmate dintr-un punct înalt, cu mii de oameni comasaţi, în deriva şi în mişcare, realizate la înmormântarea din 1965 a predecesorului lui Ceauşescu, Gheorghe Gheorghiu-Dej.
Urmează un amalgam uimitor de imagini, atât alb-negru cât şi color, care îl arată pe Ceauşescu la muncă şi în timpul liber, salutând muncitorii, ţinând discursuri, conducînd o maşină, întâlnindu-se cu regina Angliei. "Aceste imagini oficiale au ajutat la susţinerea minciunii succesului pe care el îl întruchipa", punctează Manohla Dargis.
Jurnaliştii americani laudă cel mai recent film al lui Andrei Ujică, "Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu", şi apreciază tratamentul pe care regizorul l-a aplicat "imaginilor oficiale" ale dictatorului, anunţă ziare.com.
Lungmetrajul lui Andrei Ujică este singurul film românesc care i-a captat atenţia jurnalistei Manohla Dargis, de la New York Times, care a scris un articol despre cele mai bune filme prezentate în cadrul Festivalului de Film de la New York.
"Andrei Ujică îşi începe documentarul alcătuit