În ciuda traficului tot mai aglomerat din oraşe, românii ignoră avantajele oferite de autoturismele cu dimensiuni reduse, aşa-numitele citycar-uri, preferând să investească în sedan-uri şi SUV-uri. În primele trei luni ale acestui an, piaţa autohtonă de autoturisme a înregistrat o creştere de 12,4%, atingând 67.423 de unităţi. Procentul este relativ mic, prin comparaţie cu anul trecut, când avansul pieţei a fost de peste 23%. Ca în fiecare an, partea leului a reveni
În ciuda traficului tot mai aglomerat din oraşe, românii ignoră avantajele oferite de autoturismele cu dimensiuni reduse, aşa-numitele citycar-uri, preferând să investească în sedan-uri şi SUV-uri.
În primele trei luni ale acestui an, piaţa autohtonă de autoturisme a înregistrat o creştere de 12,4%, atingând 67.423 de unităţi. Procentul este relativ mic, prin comparaţie cu anul trecut, când avansul pieţei a fost de peste 23%. Ca în fiecare an, partea leului a revenit şi în 2007 claselor B şi C, cu 13.515, respectiv 21.236 de unităţi comercializate. De altfel, vehiculele din clasa C au înregistrat cea mai puternică apreciere a cotei de piaţă, avansând de la 39,2% din totalul importurilor, în trimestrul I din 2007, la 46,1% în 2008.
O creştere importantă a avut în această primă parte a anului şi segmentul Sport Utility Vehicle (SUV), care a depăşit 10% din piaţa autoturismelor importate. „România este încă o piaţă a maşinilor de clasă C, vehicule care prin caracteristicile lor pot răspunde celor mai diverse necesităţi de transport. De asemenea, spre deosebire de alte ţări din UE, unde maşina de clasă A este de foarte multe ori cea de-a doua maşină a familiei, în România, numărul acestor clienţi este încă foarte mic“, ne-a declarat Valeriu Ţoneş, şeful departamentului de comunicare al AutoItalia Group.
În