Patru companii taiwaneze producătoare de obiecte de bucătărie, care au vânzări foarte bune în Taiwan şi supravieţuiesc chiar şi pe piaţa din SUA, sunt unite de un ţel comun: să devină mai cunoscute în Europa.
HEC (Huey Erl Chang) produce obiecte de bucătărie din acril, un material mult mai uşor decât sticla şi care nu este casant. Eilong produce ceainice şi căni pentru ceai, din porţelan şi pirex (sticlă rezistentă la variaţii bruşte de temperatură). JIA produce obiecte de bucătărie din materiale variate, destinate în special cumpărătorilor din clasa superioară. Pe de altă parte, Ricco produce căni, ceainice, ibrice şi castroane din silicon, care pot fi pliate până la o înălţime de 0,5 centimetri.
Toate cele patru companii de mai sus au în comun premiile de excelenţă obţinute în Taiwan, dar şi faptul că nu oferă nimic „made in China”. În plus, fiecare încearcă să vină pe piaţă cu ceva original: HEC a inventat aparatul care face apă cu arome de fructe şi are câteva premii de design pentru suporturile de căni pe bază de magneţi; Eilong deţine cea mai performantă imprimantă 3D din Taiwan, cu care îşi creează cănile şi ceainicele înainte să le producă pe scară largă; JIA a inventat oalele 2 în 1, în care unele alimente se fierb, iar altele se încălzesc deasupra, în acelaşi timp; iar Ricco este singura companie care produce obiecte pliabile din silicon.
Totuşi, pentru ca o companie din industria obiectelor de bucătărie (în care brandul nu este atât de important) să îşi facă simţită prezenţa pe o piaţă atât de competitivă precum Europa, e nevoie de mult mai mult. HEC, Eilong, JIA şi Ricco aplică diverse tactici, care sunt prezentate mai jos şi care pot fi utile oricărei noi companii, din aproape orice industrie.
Produsele companiei taiwaneze JIA
1. Luptă contra Chinei, spune-le oamenilor că produsele tale nu sunt „made in China”. B