Angajatii isi doresc in continuare sa participe la cursurile programelor de MBA, insa cei mai multi dintre ei nu-si mai permit din punct de vedere financiar sa faca acest lucru.
Aproape doua treimi din cei care se inscriu la un program de MBA sau Executive MBA sunt sponsorizati de companii, insa pe fondul reducerii bugetelor, angajatorii nu mai aloca resurse pentru activitatile de dezvoltare a angajatilor.
"Se intampla lucruri foarte interesante in prezent, avand in vedere felul in care se prezinta economia. Nu sunt multi oameni care au bani sa plateasca pentru programele de MBA, dar in acelasi timp multa lume vede acest timp ca pe o perioada in care isi poate imbunatati abilitatile", spune Ken Harmon, decan al Coles College of Business din cadrul Kennesaw State University din Atlanta, Georgia, care are pe plan local un parteneriat cu Asebuss, Scoala Postuniversitara de Afaceri Romano-Americana, din 1993 pana acum.
Harmon povesteste ca multi americani muncesc foarte mult pentru a obtine o diploma de MBA si incearca sa devina mai competitivi atunci cand economia va reincepe sa creasca.
In opinia sa, aceasta este perioada perfecta pentru a urma cursurile unui program de MBA, pentru ca, in momentul in care economia isi va reveni, sa fie mai atractivi pentru angajatori. Din pacate insa, multi dintre cei fara job sau care ar vrea sa obtina un alt loc de munca decat cel actual nu au banii necesari pentru a investi intr-un MBA.
In Statele Unite, spre exemplu, cel mai ieftin program de MBA porneste de la 20.000 de dolari (13.650 euro) si poate ajunge pana la 100.000 de dolari (68.200 euro), in timp ce pe plan local, tarifele variaza intre 4.000 si 35.000 de euro.
"Exista o diferenta intre cerere sau dorinta si abilitatea de a plati. Cererea este mai scazuta din cauza abilitatii reduse de a plati. Nu cunosc foarte bine piata romaneasc