Joi, 30 octombrie, a avut loc la Muzeul Ţăranului Român, în Sala „Irina Nicolau“, vernisajul expoziţiei Gesturi potrivite, bazate pe lucrări cunoscute sau inedite din creaţia lui Horia Bernea, şi pornind de la o idee de prezentare care îl apropie pe spectator de obiectele vizuale expuse. Larga recunoaştere a activităţii artistice şi muzeale a marelui artist, ca şi expoziţiile organizate în actualul deceniu, au determinat faptul ca, pînă în prezent, să se gloseze destul de mult (în mod salutar) pe marginea subiectelor berniene. Cu ocazia evenimentului amintit, am preferat unor comentarii noi despre un subiect niciodată epuizabil, să oferim cititorilor noştri un interviu pe care ni l-a oferit dna Ioana Popescu, director de cercetare la Muzeul Ţăranului Român. L-aţi cunoscut îndeaproape pe Horia Bernea cu care aţi avut ocazia de a lucra. Care au fost coordonatele pe care le-aţi avut în vedere cînd aţi organizat acest eveniment? Aşa cum, de altfel, ne şi aşteptam, MŢR propune un eveniment plasat în contemporaneitate, în dauna unei comemorări, să-i spunem, atemporale. Am lucrat cu bucurie la această expoziţie şi cu speranţa că ceea ce simţim va ajunge la publicul vizitator. Nu este vorba de o iniţiativă in memoriam, ci despre o sumă de gesturi potrivite reunite sub egida darului spiritual pe care ni l-a lăsat Horia Bernea. Gesturi, deoarece asta considerăm că este cel mai inspirat să facem pentru marele om şi artist, nu ca act devoţional, căci nu avem cum să-i mulţumim pentru lucrurile realizate, potrivite, pentru că întreaga sa activitate stă sub semnul măsurii. Simplificînd, expoziţia este un semn de iubire din partea noastră – micul nostru gest „potrivit“. Apoi, expoziţia nu are caracter comemorativ, deoarece Bernea se află permanent în preajma noastră, ceea ce nu este întotdeauna plăcut. Ne simţim supravegheaţi şi cîntărim de fiecare dată dacă, de exemplu, est