Pentru mulţi dintre noi PUZ este doar o înşiruire de litere, pentru alţii este un proiect urbanistic necesar atunci când îşi amplasează o clădire sau un ansamblu de clădiri în zone cu dinamică mare, în zone istorice şi vor un raport foarte bun între investiţia imobiliară şi profitul ulterior.
Haideţi să lămurim şi ce înseamnă dinamică mare. Ar putea fi o zonă sau un cartier din urbe care este supus/ă unor modificări dese de natură „funcţională". Toate acestea conduc la un mod de funcţionare diferit al zonei din punct de vedere al circulaţiei sau al funcţiunilor şi din acest motiv este necesară efectuarea unui PUZ pentru a ilustra autorităţilor cum se integrează investiţia dumneavoastră în situaţia existentă. Situaţia este aproape identică şi pentru zonele istorice în care aţi putea avea o investiţie: trebuie demonstrat cu argumente urbanistice că investiţia nu va aduce prejudicii zonei şi modul de integrare a acesteia.
După un an de procese, Curtea de Apel Constanţa a constatat nulitatea PUZ-ului staţiunii Mamaia şi a anulat hotărârea aprobată de consilierii locali, veche din 2009, hotărâre prin care fusese aprobat acesta. Sentinţa este definitivă, irevocabilă şi executorie şi obligă primăria să aprobe un PUZ al staţiunii care să respecte legislaţia în vigoare, pentru a putea elibera legal autorizaţii de construire.
Mazăre pierde astfel lupta pentru staţiunea Mamaia până când va reuşi să obţină avizele lipsă de la Ministerul Turismului, Ministerul Apărării, Ministerul Administraţiei şi Internelor, SRI, ABADL, dar şi procesul-verbal de delimitare a zonei costiere.
Se vede treaba că ulciorul nu a mai mers a doua oară la apă, aşa cum s-a întâmplat în cazul extinderii PUZ-ului în Satul de Vacanţă, proiectul susţinut în unanimitate de consilierii locali în care interesul a fost şi a rămas cu totul altul decât se scrie într-o hârtie, adică dăr