Anul 2011 este mai degraba unul de uzura pentru piata de publicitate, in pofida miscarilor intense petrecute in mass-media pe parcursul ultimelor luni, apreciaza Maria Tudor, managing director Zenith Media. Ea vorbeste, intr-un interviu HotNews.ro, despre schimbarile prin care trec sistemele de masurare a audientelor, despre cum vede ultimele lansari si relansari de posturi TV si despre cresterea “senzationala” din online, fara sa-si ascunda nemultumirea fata de cum s-a desfasurat relatia agentie-furnizori, cand vine vorba de Internet. Maria Tudor estimeaza ca al doilea trimestru va fi foarte bun pentru publicitate, iar evolutia pietei de publicitate, potrivit estimarilor Zenith, este de "aproximativ 0 la nivel anual", la o valoare finala de 340-350 milioane de euro, doar online-ul urmand sa aiba cresteri substantiale.
Maria Tudor conduce din 2000 agentia Zenith Media, parte a retelei Zenith Optimedia, detinuta de grupul Publicis. Pe piata locala, agentia de media reprezinta in achizitia de spatiu publicitar clienti mari, printre care Nestle, L'Oreal, Carrefour, ING Group si Reckitt-Benckiser.
Informatia pe scurt:
2011 "este mai curand un an de uzura" pentru piata de publicitate. Tot ce se intampla acum pe piata media "sunt fie o consecinta a intamplarilor din ultimii ani, fie incercari proactive ale unor oameni care mai sunt inca responsabili si care incearca sa vada si luminita de la capatul tunelului".Trimestrul unu nu a fost foarte bun (...) Dar mai dificil de atat nu cred ca are cum sa fie.Reprezentantul Zenith in selectia viitorului furnizor de date de audienta TV, Kantar Media, "ne-a spus ca procesul a fost extrem de dificil, (...) pentru ca au fost probleme in relatia cu Gfk, furnizorul actual. (...) In momentul de fata a trebuit sa castige cel mai bun. Sau, ma rog, cu cele mai putine compromisuri." "In piata de media din Romania se intam