Horatiu Berdila (foto), CEO al Romsys, spune ca diminuarea perioadei de a face previziuni privind evolutia business-ului este o consecinta a scaderii pietei din ultimii cinci ani.
“Ultimii ani pe piata au fost dificili pentru industrie. Daca inainte de declansarea crizei ne permiteam sa facem «forecasturi» (previziuni – n.red) si pentru cinci ani, dupa 2008 estimarile au inceput sa se realizeze trimestrial. Exista riscul ca o data cu adancirea situatiei din piata sa se ajunga si la estimari lunare. Cand se va intampla acest lucru inseamna ca am luat-o intr-o directie nefavorabila pentru piata”, a declarat Horatiu Berdila, in cadrul unei conferinte de presa.
Seful Romsys apreciaza ca in piata sunt semnale pozitive privind o revenire de anul viitor si ca nivelul pietei si-a atins deja minimul.
“In primul semestru al anului am observat un reviriment al segmentului de corporate si pentru viitor mizam pe o crestere a interesului pentru zona comerciala cat si cea de digital, care va avea un impact foarte ridicat pe piata”.
Incepand cu anul 2007, o data cu preluarea companiei de catre concernul austriac New Frontier Group, Romsys si-a dezvoltat solutii proprii digitale, prin aplicatii precum iBanking, Discourse, Air Touch sau ID Data Collector.
“In prezent , 65% din venituri provin din vanzarea de solutii si servicii. Ne propunem sa majoram aceasta pondere intr-un timp cat mai scurt. In acest sens, lucram intens la transformarea propriilor procese si servicii”, au declarat reprezentantii companiei.
Business-ul Romsys a suferit in 2009 o schimbare de management ceea ce a dus la inlocuirea a 70% din personalul aflat la conducere, decizie care a fost urmata de o serie de schimbari de strategie pe piata.
Chiar si asa, afacerile companiei au cunoscut o scadere abia in 2012, cand veniturile s-au contractat cu 20%, la o valoare de circa 52 d