Amazon, cel mai mare retailer online din lume care rivalizează cu Wal-Mart ca magazin, cu Apple ca producător de dispozitive mobile şi cu IBM ca furnizor de servicii de date, va ajunge anul acesta la venituri de aproximativ 75 de miliarde de dolari. Cum a ajuns Amazon magazinul online care vinde orice tip de produs?
Pentru a răspunde la această întrebare, Bloomberg Business Week face un portret al fondatorului şi directorului executiv al Amazon, Jeff Bezos.
Fondatorul Amazon, în vârstă de 49 de ani, este considerat un şef dur şi lipsit de empatie, la fel ca majoritatea directorilor executivi ai companiilor de tehnologie, precum Steve Jobs (Apple), Bill Gates (Microsoft) şi Larry Ellison (fondatorul Oracle). El îşi tratează angajaţii ca şi cum ar fi resurse consumabile, neluând în considerare contribuţiile lor. Acest lucru îi permite să aloce cu „sânge rece“ capitalul şi puterea şi să ia decizii hiperraţionale în afaceri, ceea ce nu ar putea face un executiv care lasă emoţiile şi relaţiile personale să-l influenţeze. „Jeff nu tolerează prostia. Nici măcar prostia accidentală“, a punctat Kim Rachmeler, fost director în cadrul Amazon timp de peste un deceniu.
Bezos are o foarte mare încredere în puterea de transformare a tehnologiei. El reinvesteşte constant profiturile Amazon pentru a îmbunătăţi afacerea şi pentru a explora noi oportunităţi, şocându-i uneori pe acţionari prin deciziile sale de achiziţii.
Amazon se bazează pe cifre pentru a lua orice decizie importantă, precum introducerea sau eliminarea unei anumite opţiuni. Însă cu toate acestea, nemulţumirile venite din partea clienţilor influenţează de asemenea deciziile.
În cadrul companiei Amazon există un anumit tip de mail care creează panică între angajaţi. E-mail-ul provine în general de la client nemulţumit care trimite o reclamaţie CEO-ului Amazon - adresa de mail a l