Blogurile de companie au devenit un instrument de comunicare tot mai popular in randul corporatistilor, indiferent de domeniul in care acestia activeaza. Daca Microsoft, Google sau Boeing ofera exemple etalon in blogging, companiile romanesti se afla inca in stadiul de pionierat. Reteta pentru succesul corporativ in blogosfera este respectarea catorva reguli de baza, putin ajutor profesionist si perseverenta.
Nu iti face blog de companie daca nu ai ce sa comunici. Aceasta a fost una dintre concluziile la care s-a ajuns in cadrul unui seminar organizat de Evensys, la conferinta Toolbox Online Communication. Daca, in schimb, compania ta are informatii interesante de transmis, timp pentru a o face si curaj pentru a aborda metode inovatoare de comunicare, blogul corporate poate deveni un instrument care sa fidelizeze consumatorii, sa imbunatateasca relatiile cu angajatii si chiar sa creasca vanzarile.
“Primul pas in lansarea unui blog de companie este sa inveti cum functioneaza blogurile in general”, a spus Sorana Savu, Senior Partner al Premium Communication, companie care si-a lansat blogul in urma cu un an. Ca pentru orice nou produs lansat pe piata, trebuie studiat cu atentie mediul in care blogul va functiona – temele abordate de bloggerii independenti cu cel mai mare trafic, ce ii incanta si ce ii dezgusta pe acestia.
Exista sase tipuri diferite de bloguri de companie, potrivit Mironei Iliescu, Managing Partner al companiei Artemis. Acestea se impart in doua categorii: bloguri corporate externe si interne. Blogurile externe sunt universal accesibile, continutul este furnizat de manageri sau angajati si se adreseaza tuturor categoriilor de “stakeholders”: public, parteneri, angajati, jurnalisti, actionari. Blogurile corporate externe sunt orientate, de obicei, spre trei directii principale: stimularea vanzarilor, formarea si mentinerea de relatii