Afacerea mic.ro a fost o mare teapa, probabil una dintre cele mai urate date de miliardarul Dinu Patriciu, fostul proprietar al trustului media Adevarul Holding, unui grup mare de mici si medii antreprenori care au crezut in el, in statutul lui mult-vehiculat de om cu bani si chiar de “cel mai bogat roman”, pozitie promovata in ultimele numere aproape obsesiv dar si mincinos de suplimentul specializat al revistei Forbes, “500 de miliardari”.
Devoalarea datoriilor trustului Adevarul Holding facuta de colegul nostru Petrisor Obae (bravo lui!) pe paginademedia.ro readuce in atentie anumite informatii care se vehiculau de mult dar care, la vremea respectiva, erau greu de crezut. Multi au citit si au scris despre mic.ro, dar putini au inteles ceva. Mic.ro a avut de la bun inceput, inca din faza de concept, ca scop principal, nu obtinerea de profit, ci generarea de cashflow (de bani gheata). Sigur ca, daca se ajungea la profit, cu atat mai bine.
Lansat intr-o perioada in care cine avea bani cash (si Patriciu suferea acut din lipsa de cash si cu activele blocate si subevaluate de o piata in cadere) avea, teoretic, enorme oportunitati de achizitii la pret mic si de afaceri super-profitabile, proiectul mic.ro si-a atins scopul cu varf si indesat. Multi spun ca a fost un esec. Presa a batut campii despre falimentul dezastuos al lui mic.ro. Reporter Virtual va spune ca acest proiect nu a fost privit la final ca un esec de catre parintele sau. El a fost gandit ca un generator de cashflow si exact asta a facut. Iar versiunea optima, dar si cea mai profitabila, era ca din acest cash sa nu dea… nimic inapoi. Exact asta s-a intamplat!
Reporter Virtual incearca sa va explice mecanismul acestui joc de-a speranta si care risca sa il puna in umbra pe teparul Ioan Stoica cu tot cu celebra lui afacere „Caritas” de la Cluj. Pentru ca in proiectul Caritas exista in