La doi ani de la lansarea modelului Logan, uzina de la Pitesti a operat primele modificari consistente. Interior schimbat si imbunatatit, culori noi, dar mai ales un nou motor, care dezvolta 105 CP.
In sfarsit a venit si vremea aparitiei unui motor cu adevarat interesant in dotarile Dacia. Disponibil de doi ani la vanzare in trei variante de propulsoare, 1.4 MPI, 1.6 MPI si 1,5 dCI, Logan se infatiseaza acum si in haine noi, dar mai ales cu schimbari esentiale sub capota, unde a fost instalat un nou motor, 1.6 16 v, care dezvolta o putere de 105 CP la 5.750 rpm.
PLIMBARE. Masina a fost testata in urma cu mai putin de doua saptamani, in conditii de trafic normal, pe traseul Bucuresti - Mamaia si retur. Inca din primul moment in care te asezi la volan, diferentele fata de modelele anterioare sunt vizibile cu ochiul liber. Un alt design la interior, sistem audio nou, consola si ceasuri schimbate, insa modificarea majora o constituie propulsorul. In conditii de trafic prin oras, mai ales in incercarea de a-l traversa de la un capat la celalalt, nu-ti poti da bine seama de performantele sale decat in situatia putin probabila in care prinzi un culoar ceva mai liber.
VITEZA. Odata ajuns pe autostrada, lucrurile se schimba radical. Daca pisti acceleratia, observi incantat cum acul vitezometrului urca rapid spre cifre pana acum mai mult prohibitive. Motorul se comporta admirabil, masina atingand realmente cu usurinta 160 km/h. Viteza maxima data oficial de constructor este de 183 km/h si este perfect reala. Am rulat mai multi kilometri la nivelul maxim, care se situeaza parca o idee chiar peste varianta avansata de producator, in timp ce un alt confrate este gata sa jure ca s-a apropiat de 195 km/h. Totusi, dincolo de performantele legate strict de viteza, cea mai mare realizare a noului model este mersul in regim de drum national, cum este si ultima portiun