Elena Udrea aruncă pe apa Sâmbetei peste 1,3 milioane de euro din bugetul statului pentru promovarea României pe două posturi internaţionale de televiziune. Campania începe târziu, după ce toată lumea şi-a făcut deja planuri de vacanţă, iar bugetele turiştilor sunt serios afectate de criza economică mondială. Udrea se aşteaptă ca spotul de promovare a României pe cele mai mari posturi internaţionale de televiziune să stârnească curiozitatea turiştilor străini.
„Spotul de promovare a României va fi difuzat până la sfârşitul acestui an pe două mari posturi de televiziune internaţionale, unul de sport şi celălalt de ştiri. Ministerul se află în prezent în proces de selecţie a acestora. Sper ca numărul turiştilor străini care vor veni în România anul acesta să crească cu cel puţin 10% în urma campaniilor de promovare pe care le vom face", declara la 5 iunie Elena Udrea, la Paris, cu ocazia lansării campaniei externe de promovare a României.
Cu toate acestea, anunţul cu privire la organizarea licitaţiei pentru alegerea posturilor tv care vor derula campania de publicitate pe piaţa internaţională a fost lansat abia ieri, la trei săptămâni după anunţul ministrului Udrea.
Utilitatea campaniei de promovare ridică un mare semn de întrebare, deoarece majoritatea tour-operatorilor au contracte deja încheiate, aceste aranjamente realizându-se încă de la sfârşitul anului trecut, nu în plin sezon estival.
Astfel, dacă acţiunile de promovare nu vor continua şi în 2010, cele 1,3 milioane de euro vor fi doar bani cheltuiţi degeaba. Rămâne de văzut cine va profita de pe urma bugetului generos alocat de Ministerul Turismului.
CERINŢE
Posturile care vor difuza spoturile de promovare vor fi desemnate printr-o licitaţie organizată în luna iulie, valoarea estimată a contractelor de publicitate fiind de 5,6 milioane de lei (1,3 m