Anul trecut, telespectatorii s-au uitat la televizor, în medie, patru ore pe zi, una dintre cele mai mari cote din ultimii cinci ani. În timp ce în perioada de creştere economică românii se uitau doar 3,48 ore pe zi la tv, în 2010 aceştia au stat în faţa televizorului, în medie, 4,17 ore.
Înainte de începerea crizei financiare, în 2008, mai toţi analiştii din media şi publicitate spuneau că românii vor renunţa la ieştul în oraş şi la concedii petrecute departe de casă şi vor sta mai mult în faţa televizoarelor. Acest lucru s-a adeverit într-un final. Iar obiceiurile românilor s-au văzut în măsurătorile de audienţe.
Citiţi şi:
Cum este exploatată „sămânţa de scandal" a românilor prin emisiunile TV
VIDEO Record de audienţă la „Românii au talent“
Vremea rea face bine audienţelor TV
Atfel, în 2009 şi în 2010 conaţionalii noştri au stat cu ochii pe TV cel mai mult din ultimii şase ani. Recordul a fost înregistrat în 2009, când un român şi-a petrecut în faţa televizorului patru ore şi 22 de minute, cea mai înaltă valoare din 2005 până în prezent.
Prime-time-ul, aproape neschimbat
Creşterea agresivă ar putea fi pusă şi pe seama faptului că 2009 a fost anul în care au avut loc alegerile prezidenţiale, iar telespectatorii s-au uitat la dezbaterile de la TV. Însă este ştiut faptul că în 2009 criza finanicară a lovit crut România. În schimb, cu doar doi ani înainte, în 2007 fusese atins minimul acestei perioade: 3,48 de ore pe zi.
Una peste alta, diferenţa dintre anul de boom economic 2007 şi cel de criză 2009 este de mai bine de jumătate de oră. În 2010, rata privitului la TV pare să revină pe trendul descendent. Astfel, românii s-au uitat anul trecut în medie 4,17 ore la TV, cu cinci minute mai puţin decât în anul precedent.
Românii nu sunt departe de restul ţărilor europene. Potriv