Psihopedagogii scolari au stabilit cateva sfaturi pentru ca un tanar candidat sa pastreze un echilibru emotional in timpul examenului. Increderea in propria capacitate este fundamentala pentru controlul emotiilor. De aceea, psihologii recomanda elevilor sa gandeasca pozitiv, iar la sfarsitul examenului sa fie convinsi ca mai mult de cat au redactat nu se putea. Gestionarea timpului de examen reprezinta o alta problema care pune in dificultate multi tineri. De aceea, dupa citirea in intregime cu atentie a subiectelor si a recomandarilor cu privire la cerinte, elevii sunt sfatuiti sa-si realizeze o schema cu idei principale pentru modul de tratare a subiectului si apoi sa noteze pe ciorna orice idee.
De altfel, profesorii spun ca atentia elevului trebuie sa fie concentrata pe ideile importante ale subiectului si mai putin pe detalii minore. Cu alte cuvinte trebuie ca pe lucrare sa fie atinse ideile principale, fara a se pierde timp prin descrieri complicate ce contin detalii. Mai mult, in cazul in care timpul nu a fost deajuns pentru un candidat, acesta nu trebuie sa intre in panica, iar psihopedagogul sfatuieste sa treaca la urmatorul subiect, lasand spatiu liber pentru revenire, atunci cand vine si inspiratia. De asemenea, specialistii recomanda elevilor sa-si lase cateva minute, la final, pentru revizuirea lucrarii. Nici momentul final nu trebuie trecut cu vederea. "La iesirea din examen, tanarul trebuie sa evite discutiile «postmortem» cu ceilalti candidati care il pot descuraja. Apoi, el trebuie sa uite de examenul dat si sa-l pregateasca pe urmatorul, iar imediat dupa examen, cateva ore de relaxare sunt foarte necesare", a declarat psihopedagogul Maricica Buzescu, directorul Centrului de Asistenta Psihopedagogica.
Psihopedagogii scolari au stabilit cateva sfaturi pentru ca un tanar candidat sa pastreze un echilibru emo