Aproximativ 40 de clujeni se întâlnesc săptămânal pentru a practica automodelismul. Investiţia pentru un automodelist profesionist porneşte de la aproximativ 6.000 de lei şi este întreţinută lunar cu minim 300 de lei.
Aproximativ 40 de clujeni se întâlnesc săptămânal pentru a practica automodelismul, un sport extrem de popular şi performant în România înainte de 1989, dar care a dispărut, din lipsă de fonduri şi interes venit din partea autorităţilor, după Revoluţie. De aproximativ doi ani, automodeliştii formează şi la Cluj o comunitate adevărată.
„Pasionaţi existau şi înainte. Însă nu ne cunoaştem, nu ne întâlneam. Fiecare se dădea singur“, a explicat Nelu Pugna, un practicant în vârstă de 38 de ani, unul din cei mai vechi automobilişti clujeni din noua generaţie.
Izgoniţi de autorităţi
De cele mai multe ori se întâlnesc după miezul nopţii atât în Piaţa Unirii din Cluj, unde atrag privirile a zeci de trecători, cât şi în parcările subterane ale oraşului, unde, însă, nu de puţine ori au fost izgoniţi.
„Mergeam cu radiocomandatele noastre noaptea când nu era trafic, plăteam parcare ca orice cetăţean al Clujului, ne scoteam maşinuţele ca să ne antrenăm, însă eram izgoniţi. Ce infracţiuni putem face noi sau ce pericol public reprezentăm noi cu aceste «maşinuţe de jucărie», aşa cum le numesc unii?“, se întreabă ironic Andrei Suciu, un alt împătimit al automodelismului, care deţine şi primul magazin de automodele din Cluj şi al doilea din România, situat pe strada Napoca.
Investiţie de peste 6.000 de lei
Sportul pe care-l practică nu este unul deloc ieftin. Preţul unui automodel de drift (n.r. derapaje controlate ), secţiune unde clujenii sunt cei mai performanţi din România, porneşte de la 200 de euro. Pentru a face însă performanţă, clujenii le aduc modificări până la cel mai mic amănunt, iar investiţia totală pent