Patronul care exploata „microbuzul morţii“ de la Scânteia a contrafăcut un contract de muncă pentru a obţine licenţă. După accidentul din 14 august 2009, în care au murit 14 oameni, administratorul micro-buzului a încercat să acopere nereguli grave.
Ancheta în cazul tragediei feroviare din localitatea ieşeană Scânteia s-a complicat din nou, de această dată din cauza unei expertize grafologice. Un ieşean i-a dat în judecată pe administratorii firmei care foloseau „microbuzul morţii“, acuzându-i că i-au falsificat contractul de muncă. Florin Marin susţine că a apărut fără ştirea lui pe statul de plată al societăţii Valcris Trans şi că semnătura de pe document este falsă.
„Datele mele au fost preluate din baza de date a societăţii SC Dio Trans SRL, la care a fost patron Ionel Dumitriu (n.r.- unul dintre patronii Valcris Trans)“, susţine Iacob în plângerea adresată instanţei.
Patronii, urmăriţi penal
Astfel, Dumitriu s-ar fi folosit de un contract de muncă încheiat pe numele lui Iacob şi semnat de altcineva pentru a obţine licenţă de transport persoane pe firma Valcris Trans. După tragedie, însă, ar fi încercat să acopere neregulile.
„În ziua producerii accidentului de la trecerea cu calea ferată Scânteia, patronul Ionel Dumitriu m-a chemat de urgenţă la firmă şi mi-a pus în vedere să semnez contractul de muncă în calitate de persoană desemnată, contract pe care am refuzat să-l semnez“, susţine ieşeanul. Florin Marin a lucrat fără să aibă habar la firma Valcris din martie 2010.
Magistraţii i-au dat dreptate în urmă cu câteva zile şi au anulat atât contractul de muncă, cât şi un act care consemna demiterea. Proba finală a fost expertiza grafologică a semnăturii lui Florin Marin, care a confirmat falsul făcut de Ionel Dumitriu. Acum, procurorii care anchetează „cazul Scânteia“ aşteaptă acte din procesul dintr