Centrul National al Dansului Bucuresti a gazduit, in primele zile ale anului, o intilnire deschisa cu jurnalistul portughez Rui Catalão, foarte activ ca dramaturg in piesele unor coregrafi ca Joao Fiadeiro, Miguel Pereira si Manuel Pelmus (care a participat de asemenea la intilnire), avind ca tema rolul dramaturgului in dansul contemporan.
Rui Catalão (nascut la Cacém, Portugalia, in 1971) e autorul spectacolelor Elogio da Classe Política Portuguesa (2004), The Dark Room (2004, in colaborare cu Manuel Pelmus) si My Kind of Job (2003), in care a creat si dezvoltat (printr-un ecran de hirtie intre public si scena si folosind una sau doua camere fixe) un nou concept de film live, care le permite interpretilor sa lucreze intr-un spatiu intim, avind in acelasi timp o perspectiva a imaginii pe care-o creeaza pentru spectatori. Catalão a lucrat de asemenea ca dansator si dramaturg in piesele lui João Fiadeiro (O que eu sou não fui sozinho, 2000; Existência, 2002; Conference-Demonstration, 2001-2003), si a fost dramaturg la Punct Fix (2002) al lui Manuel Pelmus si Corpo de Baile (2005) al lui Miguel Pereira. Ca actor, a jucat in filmul lui Miguel Gomes A Cara Que Mereces
(2003); a scris de asemenea scenariul pentru O Capacete Dourado (in pregatire). In 2005, a inceput sa colaboreze ca scenarist cu cineastul Joao Pedro Rodrigues (autor al filmelor Fantasma si Odete). A regizat scurt-metrajele Ver (1994)
si Mu-ro (1995). Rui Catalão si-a inceput cariera in 1991, lucrind ca ziarist si critic de film pentru importantul cotidian portughez Público, unde continua sa scrie despre literatura. In prezent lucreaza la un proiect gazduit CNDB.
Studiile mele sint in primul rind de literatura, la inceput am scris proza, am facut si ceva critica, dar imi doream foarte mult sa fac film; si din cauza ca timp de doi ani, cit am incercat sa fac film, nu s-