Măsurarea audienţei pentru televiziune a intrat într-o nouă eră după anunţarea câştigătorului licitaţiei pentru acest serviciu pentru perioada 2008-2011. GfK va semna cu Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţei (ARMA) un contract de 7,9 milioane de euro pentru a furniza pieţei de publicitate serviciile de măsurare a audienţei. Licitaţia a fost înconjurată, cum era de aşteptat, de cea mai mare discreţie. În 15 noiembrie, s-au depus ofertele şi participanţii au f
Măsurarea audienţei pentru televiziune a intrat într-o nouă eră după anunţarea câştigătorului licitaţiei pentru acest serviciu pentru perioada 2008-2011. GfK va semna cu Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţei (ARMA) un contract de 7,9 milioane de euro pentru a furniza pieţei de publicitate serviciile de măsurare a audienţei.
Licitaţia a fost înconjurată, cum era de aşteptat, de cea mai mare discreţie. În 15 noiembrie, s-au depus ofertele şi participanţii au făcut prezentări la CNA în 20-24 noiembrie 2006. Cele trei companii înscrise au fost TNS-AGB International, GfK România şi Media Research din Cehia.
Laurenţiu Ionete, vicepreşedinte de marketing şi vânzări la Antena 1, a spus că istoria erorilor TNS-AGB a contat în mică măsură în luarea deciziei de a schimba compania care se va ocupa de măsurarea audienţei TV. Preţul mic raportat la mărimea panelului şi comparat cu cel plătit pentru măsurarea audienţei din ţările vecine (la un panel mai mic, în Ungaria se plăteşte dublu!) este pus de Ionete pe seama eficienţei în negociere a ARMA. Este de asemenea posibil ca GfK să fi fost interesată mai mult să obţină un serviciu de portofoliu şi mai puţin de preţ.
Riscând un pronostic legat de posibilitatea ca TNS-AGB să mai existe de anul viitor, Ionete a spus că-i este greu să creadă că va mai continua „formula ace