De când a început a doua jumătate a anului, se vorbeşte tot mai mult despre ieşirea Europei din Marea Recesiune.
“Zona euro a ieşit din recesiune în Q2 şi o serie de indicatori arată îmbunătăţiri în perioada care vine. Totuşi, BCE trebuie să considere variaţiunile dramatice din cadrul uniunii monetare, cu zonele slăbite ale pactului căutând cât mai mult sprijin posibil“, scrie un analist al unei reputate băncii europene de tranzacţionări online.
În aceste condiţii, companiile româneşti mici şi mijlocii, cele care sunt responsabile de dinamica locurilor de muncă şi care duc “greul” luptei cu fiscalitatea, sunt puse din nou în faţa unor provocări.
Chiar şi cu motorul puţin înecat, sectorul serviciilor IT a continuat să se dezvolte. Multe companii au renunţat definitiv la bugetul destinat administrării infrastructurii de tehnologie a informaţiei. Unele doar l-au redus drastic. Alte companii, menţinând strategia de business development în zona unei îndrăzneli care îi caracterizează pe vizionari, au reuşit să “conserve” zonele de core business şi să păstreze serviciile de IT, aplicând cea mai inteligentă metodă: outsourcing.
Piaţa serviciilor IT a crescut moderat în România, deşi marii integratori se plâng că businessul “mare” stagnează. În ani de recesiune, istoria ne-a învăţat că statul menţine sectoarele vitale măcar la cota de avarie; în România serviciile de IT au fost lăsate să se descurce singure şi pe nimeni n-a ineresat ce note obţin la şcoală. Contractele cu statul au fost puţine, extrem de disputate şi, de foarte mult ori, blocate sau trimise în justiţie. Dar companiile îşi fac bine treaba. Tot mai bine. Clienţii au economisit tot mai mult, iar serviciile au fost mai bune, cel puţina asta arată studiile Comsiei Europene pe servicii IT, servicii de furnizare de internet, servicii financiare şi de furnizare a energiei.
Provocarea de