Se spune că, după ce ai apucat să conduci un BMW, greu te mai poţi gândi la altă maşină. Adevărul este că senzaţiile oferite la volan sunt cel puţin pe măsura aşteptărilor, dacă nu cumva ultimele sunt depăşite mereu. Până şi (sau poate mai ales) în Germania, ţară recunoscută pentru modestia cetăţenilor săi, taxonomia în domeniul auto e subînţeleasă de toată lumea: într-o parte există BMW şi Mercedes iar restul, în cealaltă.
În momentul de faţă, lupta la vârf pe segmentul limuzinelor de lux se dă în Seria 5, E-Klasse şi Audi A6. Dacă Mercedes nu face rabat de la eleganţa cu care s-a afişat mereu, Seria 5 propune o maşină masivă, puternică şi cu un look agresiv, dar, în acelaşi timp, confortabilă şi sigură. Cum despre designul său am mai vorbit în urmă cu un an, nu voi insista, oprindu-mă însă asupra ultimului exemplar testat: 530d xDrive.
Producătorul de la München a adus o motorizare de 3.0 litri cu şase cilindri în linie, care oferă 258 CP. Dincolo de asta, cu adevărat remarcabil este cuplul de 560 Nm, accesibil de la 1.500 rpm, care face ca maşina să se mişte sprinten în pofida greutăţii peste media segmentului premium. Transmisia este automată, Steptronic cu opt rapoarte, însoţită de sistemul Adaptive Drive, cu patru moduri diferite de comportament, Normal, Comfort, Sport şi Sport+. Deşi performanţele sunt pe măsura parametrilor motorului, cu acceleraţie 0-100 km în 6 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h, tehnologia Efficient Dynamics, cu care BMW a impresionat de nenumărate ori în ultimii ani, îşi face şi de această dată treaba, iar consumul mixt s-a ridicat la 9,1 l la suta de kilometri, doar o idee mai ridicat decât cel avansat de constructor în fişa tehnică (8,8 l).
Deşi e aproape blasfemic să vorbeşti despre ţinuta de drum în cazul Seriei 5, am să mă limitez la o descriere pe scurt a modului cum funcţionează sistemul xDrive. În condiţii