In timp ce premierul Emil Boc il contrazice pe ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, in legatura cu banii alocati de Guvern pentru sosele, gigantul francez Bouygues s-a retras din cursa pentru Autostrada Bucuresti-Brasov.
Consortiul controlat de francezii de la Bouygues Travaux Publics a renuntat la lupta pentru castigarea contractului de concesiune a tronsonului Comarnic-Brasov de pe viitoarea Autostrada Bucuresti-Brasov. Francezii nu au mai depus oferta la Ministerul Transporturilor. In cursa au ramas insa alte trei consortii, dintre care doua sunt puternic controlate de firme din Franta. Cheltuielile pentru consortiul care va castiga contractul vor fi imense, in contextul crizei economice, pentru ca Autostrada Bucuresti-Brasov va fi construita in sistem de concesiune, ceea ce presupune ca banii pentru proiectare, finantare, construire si intretinere vor fi suportati de firma castigatoare. Autostrada finalizata urmeaza sa fie concesionata pe 30 de ani firmei care a construit-o, pentru a-si recupera banii investiti si pentru a realiza profit. Statul nu va cheltui bani decat pentru exproprieri ale terenurilor de pe traseu.
Cei trei competitori care au depus oferte sunt francezii de la Vinci, asociati cu grecii de la Aktor; austriecii de la Strabag, in asociere cu Eurovia (subsidiara a Vinci) si Egis Projects, firma de proiectare din Franta; germanii de la Bilfinger Berger, in asociere cu austriecii de la Porr. Primele doua consortii s-au angajat, in oferta facuta Ministerului Transporturilor, sa finalizeze tronsonul Comarnic-Brasov in patru ani, iar cel de-al treilea grup a avansat un termen de cinci ani.
In acelasi timp, programul de guvernare comun PDL-PSD pare a fi in pericol de a nu putea fi respectat in domeniul infrastructurii. PDL promitea in campania electorala peste 800 kilometri de autostrada finalizati pana la sfarsitu