Masini de clasa mica, emisii reduse de CO2 de frica masurilor draconice promise de UE, diverse SUV-uri, unele chiar cu motoare verzi, primul hatchback al Dacia, masini electrice, vehicule cu celule de hidrogen, dar si intrarea oficiala a marcii de lux Infiniti pe piata europeana - sunt cateva dintre temele principale ale salonului auto care incepe la Geneva pe 4 martie.
Mici si ecologice
Comisia Europeana incearca sa-i forteze pe producatorii auto sa limiteze emisiile poluante medii ale masinilor cu circa 25% in urmatorii patru - cinci ani. In industrie multe voci spun ca e imposibil, marcile germane supersport se simt total nedreptatite, se cer amanari, pasuiri, solutii.
Totusi, constructorii auto aduc la Geneva o boare "verde", promit modele mai mici si mai curate. Ford vine cu noua Fiesta care in mai putin de un an va fi si pe drumurile noastre, iar peste alti doi va ajunge si in SUA. Si, cine stie, poate fi produs si la Craiova. Suedezii de la Saab aduc crossover-ul 9-1X, care merge cu etanol, alcool din cereale folosit in tari precum Brazilia si Suedia. Japonezii de la Toyota vor prezenta o masinuta de dimensiunile unui Smart, numita iQ care se va adresa, cand va intra in productie, celor care au un IQ suficient de mare pentru a alege o masina minuscula si "verde" pentru deplasarea in oras, in locul unui SUV agresiv.
SUV-urile continua sa intereseze
Segmentul SUV, care detine circa 5% din piata europeana, nu ramane fara noutati. Insa Toyota va aduce un SUV mai prietenos cu mediul, pe platforma lui Yaris. Se va numi Urban Cruiser. Suedezii de la Volvo aduc XC-60 pentru a intra in lupta cu BMW X3, Mercedes GLK si viitorul Audi Q5, fratiorul lui Q7.
Renault aduce primul SUV din istoria sa, Koleos, pe platforma de Nissan XTrail si dorinta de a se bate cu SUV-urile germane si japoneze, modele de traditie care do