Romanii au terminat in forta vechiul an. Sumele cheltuite pentru Revelion au depasit 220 de milioane de euro. DANIELA IVAN
BOMBA. De Anul Nou, romanii au aprins peste 3.000 de tone de artificii si pocnitori Turismul si companiile telefonice au fost principalele castigatoare ale "afacerii Revelionul". Bani buni au obtinut si importatorii si distribuitorii de petarde si artificii. Dar, la fel ca in anii trecuti, campionii Revelionului sunt distribuitorii si comerciantii de benzina si motorina.
TURISM DE 28 MILIOANE DE EURO. Turismul romanesc a inghitit de Revelion circa 28.000.000 de euro. Peste 80.000 de romani au decis sa intampine Anul Nou la munte, la mare sau in strainatate.
Un roman a cheltuit in medie 250 de euro pentru un sejur de patru nopti petrecute la munte sau la mare. In acesti bani a intrat cazarea la hotel, masa de Revelion si cina festiva, spune Dragos Raducanu, secretarul general al Federatiei Patronatelor din Turism. Circa 73.000 de oameni au ales destinatii din tara: Valea Prahovei, Bran-Moeciu, statiunile balneoclimaterice sau locatii mai deosebite de pe langa casa. Una peste alta, Revelionul 2005 s-a dovedit a fi o afacere de 18.000.000 de euro pentru industria hoteliera autohtona si a adus alte 2.800.000 de euro in conturile agentiilor de turism care au organizat Revelionul in strainatate.
LA MUNTE. Statiunile montane au fost luate cu asalt de turistii care au dorit sa petreaca trecerea dintre ani la inaltime. "In aceste locatii gradul de ocupare a fost de 95%-96%", spune Dragos Raducanu. El adauga ca peste 25.000 de omeni au venit la munte in cautarea unui petic de zapada si a aerului curat. Preturile mari nu i-au speriat pe turisti, care au cheltuit intre 6.000.000 - 25.000.000 de lei de persoana pentru un sejur mediu de 3 zile.
BALNEOCLIMATERICE. Alti 20.000 de romani au petrecut Revelionul in statiunile