Heineken Romania, producatorul brandurilor de bere Golden Brau si Heineken, a finalizat primul semestru al acestui an cu o cifra de afaceri neta de 436 de milioane de lei (103,3 mil. euro), in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Aceaste rezultate includ si afacerile Bere Mures, insa doar de la data de 1 aprilie a acestui an, moment in care a fost finalizata integrarea producatorului din Mures in cadrul Heineken Romania.
"In primele sase luni, vanzarile in volum ale companiei au scazut cu putin peste ritmul pietei, ceea ce inseamna ca am pierdut si un pic de cota de piata", a declarat Jan Derk van Karnebeek, 42 de ani, directorul general al Heineken Romania, fara a dezvalui insa nici procentele, nici valorile absolute inregistrate.
Cu toate acestea, el estimeaza ca vanzarile de bere au scazut la nivel de piata cu 11% in primul semestru, ceea ce inseamna ca volumele vandute de Heineken au coborat sub acest prag de 11%.
Jan Derk van Karnebeek explica diferenta dintre evolutia cifrei de afaceri si cea a vanzarilor prin faptul ca preturile au crescut cu cateva procente in prima jumatate a acestui an, pe fondul scumpirii materiilor prime, ceea ce a sustinut cresterea cifrei de afaceri.
Karnebeek a adaugat insa ca aceasta scadere a vanzarilor in volum a fost inregistrata doar de Heineken Romania, exceptand vanzarile in volum si cota de piata ale Bere Mures. "Daca adaugam si rezultatele Bere Mures, am inregistrat o crestere", afirma el.
In urma acestor rezultate, directorul general al Heineken spune ca este in continuare relaxat deoarece compania a anticipat caderea puternica a pietei inca de la inceputul acestui an si a luat masurile necesare pentru reducerea costurilor.
"Nu am mai investit in cresterea capacitatilor de productie, ne-am uitat mai mult la cash flow - care este mai bun anul acesta decat in 2008 -