Primul avion pilotat de om propulsat exclusiv cu celule de combustibil a decolat, ieri, în Germania, informează AFP. Acesta nu eliberează deloc dioxid de carbon, potrivit producătorilor.
"Am îmbunătăţit performanţele şi eficienţa celulelor de combustibil astfel încât un avion pilotat poate decola propulsat doar de această tehnologie", a declarat Johann-Dietrich Woerner de la Centrul Aerospaţial German (DLR).
Aeronava utilizată pentru acest experiment, un planor Antares DLR-H2 cu motor, construit de DLR, Lange Aviation, BASF Fuel Cells şi compania daneză Serenergy, are o autonomie de zbor de 750 de kilometri şi poate sta în aer până la cinci ore.
Tehnologia utilizată în cadrul planorului Antares DLR-H2 presupune folosirea hidrogenului drept combustibil, acesta fiind transformat în energie electrică printr-o reacţie electrochimică cu oxigenul din aer.
Singurul produs secundar folosit este apa, iar dacă hidrogenul folosit drept combustibil este produs din surse de energie regenerabilă, atunci planorul chiar nu emite dioxid de carbon, a anunţat DLR. (V.M.)
Primul avion pilotat de om propulsat exclusiv cu celule de combustibil a decolat, ieri, în Germania, informează AFP. Acesta nu eliberează deloc dioxid de carbon, potrivit producătorilor.
"Am îmbunătăţit performanţele şi eficienţa celulelor de combustibil astfel încât un avion pilotat poate decola propulsat doar de această tehnologie", a declarat Johann-Dietrich Woerner de la Centrul Aerospaţial German (DLR).
Aeronava utilizată pentru acest experiment, un planor Antares DLR-H2 cu motor, construit de DLR, Lange Aviation, BASF Fuel Cells şi compania daneză Serenergy, are o autonomie de zbor de 750 de kilometri şi poate sta în aer până la cinci ore.
Tehnologia utilizată în cadrul planorului Antares DLR-H2 presupune f