„Podul-aberaţie” de peste linia CFR Bucureşti-Constanţa se poate finaliza doar dacă se deviază circulaţia trenurilor spre mare timp de două săptămâni
Lucrările au fost sistate din cauza neînţelegerilor dintre CFR şi Primăria Voluntari care au dus la intersectarea arterei suspendate cu stâlpii de susţinere a cablurilor de înaltă tensiune.
Niciun muncitor nu lucra, ieri-dimineaţă, la porţiunea care lipseşte din Pasajul Pipera de mai multe luni. Astfel, podul a rămas ridicat până la 7,55 metri, în timp ce stâlpii de înaltă tensiune ai CFR au 8 metri înălţime.
Diferenţa de aproape jumătate de metru este cea care face ca lucrările să fie blocate.
„Din 2005 până în august 2008, în fiecare an noi am primit avize de la CFR pentru proiect şi ei ştiau că grinda inferioară a pasajului va fi la 7.55 metri înălţime.
Cu toate acestea, de-abia acum cinci luni ne-au anunţat că stâlpii montaţi de ei anul trecut au opt metri înălţime”, a precizat managerul de poriect, Speranţa Cliseru.
Traficul feroviar va fi deviat
Pentru continuarea lucrărilor, trebuie aprobată de către cei de la CFR sistarea traficului feroviar pe ruta Bucureşti-Constanţa.
“Este nevoie de o deviere de doar două săptămâni, pe care sperăm să o obţinem până la sfârşitul lunii iulie”, a mai spus Cliseru.
În replică, subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Constantin Axinia, a declarat ieri, pentru „Adevărul“, că circulaţia trenurilor va fi restricţionată cel mai probabil la sfârşitul verii.
„Vom devia circulaţia trenurilor după terminarea sezonului estival, pentru că asta ar însemna acum întârzieri ale trenului de pe Litoral de mai mult de 30 de minute“, a explicat subsecretarul de stat.
Scurtarea sau mutarea stâlpilor
Beneficiarii proiectului, Primăria Voluntari şi Primăria Sectorului 2, au propus două soluţii: relocarea sau sc