800 de metri de cablu au dispărut, iar reţeaua de fibră optică a fost avariată. Trenurile au avut întârzieri de 30 de minute. Furtul s-a produs în noaptea de luni spre marţi, în pofida măsurilor suplimentare de supraveghere decise de SNCF în urma altor furturi similare.
Lipsa cablurilor a fost semnalată la ora locală 2.30 în apropiere de Oignies, Pas-de-Calais. Echipele SNCF - căile ferate franceze - au lucrat toată noaptea pentru a înlocui cele 11 cabluri de cupru furate, ce însumau 800 de metri, şi pentru a repara reţeaua de fibră optică. În pofida eforturilor depuse de angajaţii căilor ferate franceze, traficul normal a putut fi reluat abia spre ora 9.00.
Citiţi şi:
Constanţa: Hoţii au scurtcircuitat mersul trenurilor
Prindeţi hoţii care lasă trenurile fără curent!
Zeci de trenuri Eurostar, TGV şi Thalys (linia de mare viteză ce leagă Parisul de Bruxelles, Amsterdam şi Köln) au avut întârzieri între 15 şi 30 de minute până la remedierea situaţiei. SNCF „s-a obişnuit" de câţiva ani cu furturile de cabluri. Deşi au fost luate mai multe măsuri, ele se înmulţesc pe măsură ce preţul materiilor prime creşte pe plan mondial. În 2010, SNCF s-a confruntat cu 3.200 de cazuri de furturi de cablu. Pierderile au fost estimate la 30 de milioane de euro, cu 170% mai mult decât în 2009, şi peste 5.800 de ore de întârziere.
Plan de urgenţă de 40 de milioane de euro
Pentru a combate aceste furturi, SNCF a demarat la începutul lunii martie un plan de urgenţă în valoare de 40 de milioane de euro care va fi derulat pe o durată de 18 luni. 48 de elicoptere ale jandarmeriei supraveghează cele mai importante linii feroviare, în încercarea de a-i descuraja pe hoţi. Potrivit presei franceze, niciunul dintre aceste elicoptere nu se afla în apropiere de Oignies, deşi Pas-de-Calais este una dintre zonele cele mai expuse, întrucât hoţii