Producatorul de inghetata Betty Ice tinteste o crestere a vanzarilor de 20% in acest an fata de 2009, cu acelasi buget de promovare pe care a mizat in ultimii ani, de aproximativ 300.000 de euro.
Compania, care se numara printre cei mai mari 3-4 jucatori pe piata de profil, a avut anul trecut un avans similar al afacerilor. "In 2009, Betty Ice a inregistrat vanzari de circa 80 mil. lei (18,9 mil. euro - n. red.), in crestere cu 20% fata de anul precedent. Intentionam sa mentinem acest ritm si in 2010", a declarat Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice.
Cifra de afaceri a companiei ar putea fi estimata la 23 mil. euro in 2010. Armenean a mai spus ca a alocat proiectelor de promovare a produselor un buget identic celui din ultimii trei ani.
Competitia pe piata s-a intensificat in ultimul an, odata cu lansarea Algida - divizia de inghetata a Unilever - in Romania. Aceasta a intrat pe piata cu o strategie agresiva de promovare, sustinuta de un buget gigant in comparatie cu cel al producatorilor romani de inghetata.
O piata de peste 120 mil. euro
Anul trecut, proprietarul Betty Ice estima bugetul de promovare al companiei sale la 300.000 de euro. Armenean a mai precizat ca, in 2009, piata de profil a fost salvata de faptul ca temperaturile din vara au fost favorabile consumului de inghetata.
"Piata de inghetata s-a mentinut anul trecut la acelasi volum si la aceeasi valoare din 2008. Criza financiara a contribuit in mod negativ la dinamica pietei, dar vremea buna a actionat in sensul cresterii vanzarilor de inghetata, fiind mai favorabila decat in anul anterior", a mai spus proprietarul Betty Ice.
Planurile companiei pentru acest an prevad lansari de sortimente noi de inghetata. Betty Ice are o fabrica la Suceava, cu o capacitate de aproximativ 100 de tone de inghetata pe zi. In ultimii ani, producatorul a investit si in dez