General Motors (GM) va închide până în 2017 fabrica din Bochum, Germania, în urma unei decizii luate miercuri, dar marii productori auto ar trebui să renunţe în total la cel puţin cinci uzine din Europa pentru a rezolva problema supraofertei, au apreciat joi analişti intervievaţi de Bloomberg.
Închiderea fabricii GM din Bochum, prima măsură de acest tip luată de grupul american în Germania după al doilea Război Mondial, va rezolva numai o mică parte din problemele industriei auto europene.
"Ar trebui ca marii producători auto să închidă cel puţin câte o fabrică, ceea ce ar însemna în total cinci unităţi", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS în Paris.
El s-a referit, pe lângă General Motors, la Renault, PSA Peugeot Citroen, Fiat şi Ford Motor.
Presaţi politic să nu reducă numărul de locuri de muncă, producătorii europeni au menţinut uzinele neprofitabile, închizând numai două în ultimii patru ani, o fabrică GM în Belgia şi una a Fiat în Sicilia.
Odată cu scăderea cererii, supracapacitatea de producţie din vestul Europei ar putea creşte de peste două ori, la circa 2 milioane de vehicule în 2012, potrivit companiei de analiză a pieţei IHS Automotive.
Piaţa auto europeană se va contracta cu 7% în acest an, a estimat săptămâna trecută Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Anunţul GM de închidere a fabricii din Bochum reflectă dificultăţile cu care se confruntă producătorii auto europeni. Măsura va fi aplicată până în 2017, pentru a se ţine cont de un acord privind garantarea locurilor de muncă.
"Chiar şi GM are nevoie de cinci ani să închidă o fabrică marginală pentru grup. Timpul necesar scoate în evidenţă încă o dată că nu va exista o soluţie uşoară şi rapidă la problema supracapacităţii", a arătat David Arnold, analist la Credit Suisse în Londra.
Acţiunile Peugeot au scăzut miercuri