Compania omului de afaceri francez François Pinault a ajuns să deţină 62% din acţiunile producătorului german de articole sportive PPR, compania miliardarului François Pinault, Compania omului de afaceri francez François Pinault a ajuns să deţină 62% din acţiunile producătorului german de articole sportive
PPR, compania miliardarului François Pinault, deţine acum 62,1% din acţiunile companiei germane producătoare de articole sportive. Astfel îşi adaugă brandul Pinault la o colecţie care mai cuprinde Gucci, subsidiară a PPR, care mai deţine brandurile de lux Yves Saint Laurent, Sergio Rossi, Boucheron, Botegga Veneta, Stella McCartney, Alexander McQueen şi Balenciaga.
Puma, la o valoare de 5,3 miliarde de euro
PPR a cumpărat primul pachet, de 27% din acţiunile Puma, în aprilie, la preţul de 330 de euro pe acţiune şi a lansat o ofertă pentru a cumpăra şi restul de acţiuni până la 11 iulie. Tranzacţia a evaluat atunci compania germană la 5,3 miliarde de euro. Vânzările Puma, al doilea mare producător de articole sportive din Europa, a crescut în ultimii şase ani de cinci ori.
Analiştii spun că mulţi investitori Puma nu s-au grăbit să-şi vândă acţiunile pentru că au considerat că oferta francezilor era prea mică şi sperau să facă o afacere mai bună. Cu toate acestea, mulţi au renunţat la speranţa de a primi un preţ mai bun şi au acceptat preţul oferit de PPR, care, în aprilie, depăşea cu 19% cotaţia de la bursă.
Într-un comunicat, Puma spune că oferta PPR a fost corectă şi că acum speră ca, alături de francezi, să investească în brand-building. Pe 12 iulie, după ce oferta PPR a expirat, acţiunile Puma, care furnizează echipamentul campioanei mondiale la fotbal, Italia, au scăzut sub 330 de euro, dar analiştii spun că francezii nu trebuie neapărat să cumpere şi restul. PPR nu mai este obligată să facă o altă ofertă publică pentru Puma,