Numarul unu mondial in domeniul strategiei de business
Competitia in business este extrem de subtila si cei mai multi dintre manageri sunt tentati sa simplifice lucrurile. In final, vor avea de castigat companiile care abordeaza intr-o maniera complexa ideea de strategie.
Vestea buna este insa ca nici chiar organizatiile de succes nu primesc chiar totul pe tava, ci trebuie sa lupte pentru a-si castiga locul in piata, spune Michael Porter, autoritatea mondiala in domeniul strategiei competitive.
"Concurenta ne transmite mesaje intr-o multime de forme. Semnalele de piata sunt mijloace indirecte de comunicare. Concurentii ne transmit prin comportamentul lor informatii care ne pot fi de folos in analiza concurentei si in elaborarea strategiei", spune Michael Porter, care a ocupat primul loc in topul Thinkers 50 in anul 2005, top care ii cuprinde pe cei mai importanti si influenti ganditori din lumea afacerilor.
Cea mai frecventa greseala pe care o fac managerii este ca reactia lor la vederea tuturor schimbarilor din piata si a aparitiei noilor tehnologii este: "Trebuie sa implementez tot ce e nou extrem de repede". In acest fel, liderii companiilor uita ca daca nu ai o directie de actiune, daca nu ai ceva distinctiv care sa te diferentieze la finalul zilei, iti va fi foarte greu sa castigi, spune Michael Porter.
Majoritatea managerilor pornesc de la ideea ca lumea se schimba cu o viteza ametitoare si, prin urmare, si ei trebuie sa se miste rapid, iar stabilirea unei strategii nu va face decat sa incetineasca evolutia afacerilor. Dimpotriva, spune Porter, o strategie bine aleasa este cea care iti accelereaza evolutia.
Iar ideea de strategie in sine nu este atat de inspaimantatoare pe cat pare la prima vedere. O varianta pentru identificarea strategiei potrivite pentru un anumit business este sa incerci ceva, sa vezi da