» Ofertele pentru unele produse romanesti nu sunt satisfacatoare la capitolele calitate, pret si aprovizionare.
» Lanturile de hipermarket-uri vor achizitiona mai multa marfa din UE, pentru a acoperi cererea interna.
» Pentru a-si asigura locurile pe rafturile retailerilor, fabricantii romani trebuie sa devina competitivi.
Retailerii din Romania achizitioneaza din ce in ce mai multe produse din UE, pentru a satisface cererea consumatorilor. Cu toate ca achizitiile intracomunitare de marfuri nu detin inca o pondere foarte mare in volumul total al produselor comercializate de marile lanturi de magazine, tendinta crescatoare a acestora este evidenta. "Am imbogatit gama cu produse din import, insa este destul de devreme pentru a afirma ca sunt modificari substantiale la nivel de pondere a importurilor in volumul produselor pe care le comercializam", a declarat Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour Romania. Ea a precizat ca reteaua Carrefour are importuri mai mari la textile si la articolele de bazar – jucarii, amenajarea casei, vesela etc. Nici discounterul Plus nu poate sustine ca ponderea alimentelor importate a crescut foarte mult, insa subliniaza ca pretul multor marfuri a scazut dupa eliminarea taxelor vamale. "Datorita desfiintarii barierelor vamale si a faptului ca noi incercam sa dam mai departe toate aceste avantaje, respectiv scaderile de pret, catre clientii nostri a crescut volumul vanzarilor si implicit volumul importurilor", a declarat Gunter Grieb, directorul general al Kaufland Romania.
Oferta nesatisfacatoare
Marile magazine au nominalizat cateva produse pentru care nu considera oferta interna satisfacatoare in acest moment (din punct de vedere al preturilor prea mari de pe piata romaneasca, al calitatii, al fluctuatiilor in aprovizionare etc.). Plus remarca un deficit la: iaurtul de fruct