Preluaţi de la Centrul de Plante cu o Dacie a Miliţiei, Ceauşeştii au trecut prin spaimele unui accident de circulaţie. Un localnic a tamponat insistent maşina fugarilor. La ora 14.50, dictatorii au ajuns pe mâna a doi agenţi de la circulaţie. Aceştia i-au luat cu maşina-radar pentru a-i preda la sediul Miliţiei, dar lucrurile s-au complicat. Tot azi în Adevărul:Televiziunea, între Ceauşescu şi noua putere
Citiţi şi: Craiova: Şeful unei grupări paramilitare a avut curajul să-şi facă public dosarul de la Securitate
VIDEO Ceauşescu, la mila unor oameni amărâţiCeauşeştii rămân ai nimănui„Fraţilor, am învins! Televiziunea e cu noi!“Ceauşescu, lăsat în aer de toată lumeaMisterele de la Snagov Ceauşescu: zborul spre „Balta Mică“ Dictatorul Ceauşescu în labirintul său VIDEO Fuga lui Ceauşescu la elicopter VIDEO Ceauşescu - ultimele 6 ore la cârma ţării
22 decembrie 1989, după-amiaza. În fuga cuplului Ceauşescu s-a scris un nou episod. Se apropia de ora 15.00. La 12.09, Ceauşeştii fugeau de pe acoperişul Comitetului Central al PCR. Au trecut succesiv, în aproape trei ore, printr-un lanţ de situaţii critice.
Au decolat cu dificultate, elicopterul fiind supraîncărcat. Au aterizat la Snagov, iar echipajul a încercat să scape de ei, însă nu a reuşit. Aparatul de zbor a aterizat apoi într-un lan de orz, la Sălcuţa, după ce echipajul primise avertisment că e luat la ţintă. După ce au pierdut una dintre gărzile de corp, dictatorii şi unul dintre aghiotanţi au plecat cu o maşină de ocazie până la Văcăreşti.
Au fost urmăriţi tot drumul. La Văcăreşti au schimbat maşina şi şoferul. Au ajuns la Combinatul de Oţeluri Speciale şi au fost atacaţi cu pietre. Au ajuns, într-un final, la Centrul de Plante din Târgovişte. De aici au fost luaţi de doi subofiţeri de Miliţie: plutonierul Constantin Paise (33 de ani) şi sergentul-major Ion