Firma de consultanta imobiliara Coldwell Banker Affiliates of Romania, unul dintre jucatorii importanti intrati relativ recent pe piata, este in plin proces de restructurare a costurilor, atat salariale si de publicitate, cat si de extindere, mizand pe chirii mai mici in spatiile stradale in care isi va continua dezvoltarea retelei.
"Ne gandim cum sa reducem costurile cat mai mult. Taiem din banii de publicitate, ca oricum nu cumpara nimeni apartamente in perioada asta", a declarat Valentin Ilie, CEO al firmei. Compania are in prezent noua sucursale si vizeaza pentru urmatoarea perioada deschiderea altor patru, ale caror costuri preconizate sunt mai mici, pe fondul scaderii chiriilor pentru spatiile comerciale stradale.
"Trebuie sa ne extindem deoarece contractul (Coldwell Banker opereaza in Romania in regim de franciza - n.r.) prevede sa ajungem la 20 de sucursale in decurs de trei ani", a mai spus Ilie.
Reprezentantul Coldwell Banker spune ca se afla in grafic cu extinderea retelei, tinand cont de contractul semnat cu firma americana, dar nu si cu proiectul personal, care prevedea deschiderea mai multor sucursale pana in prezent.
El apreciaza ca in piata de consultanta imobiliara are loc un proces de selectie naturala, motiv pentru care, recent, opt brokeri care nu au facut nicio tranzactie timp de trei luni au parasit firma. Pe de alta parte, Ilie spune ca a angajat in aceeasi perioada cel putin alti opt oameni.
Reprezentantul Coldwell Banker mai spune ca daca in urma cu un an tineri care se considerau competenti, dar care stateau in showroom sa vina cumparatorii la ei cereau un salariu fix de minim 1.000 de euro, in prezent recrutarile se axeaza pe "oameni seriosi care se multumesc cu salarii de 600 de euro si inteleg ca ne va fi greu". Coldwell Banker se axeaza in primul rand pe segmentul rezidential, astfel ca scaderea vanzarilor d